
Praktycznie każda firma, niezależnie od tego, czy jest to jednoosobowa działalność, czy ogromne przedsiębiorstwo, promuje w taki, czy inny sposób swoje usługi oraz produkty. W dużej mierze odbywa się to za pośrednictwem social media oraz własnej witryny internetowej. Dlaczego posiadanie strony jest tak istotne w dzisiejszych czasach? Ponieważ pozwala to budować zasięgi. Nie chodzi tylko o samą ilość unikatowych wejść na stronę, ale przede wszystkim rosnące grono klientów. Dlatego w procesie pozycjonowania, jak również w przypadku firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność, a tym samym rozpoczynają budowanie wizerunku, bardzo pomocne mogą być kampanie google ads. Na czym polegają?
Kampania Google Ads a pozycjonowanie – różnice
Pozycjonowanie to proces, którego głównym celem jest polepszenie pozycji strony na liście wyników. Listy te powstają na podstawie zapytania, które umieszcza się w przeglądarce. Dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór słów kluczowych, które znajdują się w treściach dostępnych na witrynie. Jednak całe zadanie obejmuje więcej czynności i sprowadza się do ciągłej pracy nad tym, aby strona była przyjazna użytkownikom, ale przede wszystkim bardziej dopasowana do algorytmu wyszukiwarki.
Google Ads – linki sponsorowane
Natomiast kampanie Google Ads wykorzystują możliwość stosowania płatnej promocji. Oznacza to, że poszczególne strony zostają wyświetlone na samej górze liście wyników. Obok nich widnieje także informacja, iż jest to reklama. Dlatego strony tego rodzaju określa się jako sponsorowane.
Dlaczego wykorzystuje się kampanie Google Ads
Przede wszystkim z uwagi na narzędzia analityczne, które dostarcza obecnie Google. Oznacza to, że za pośrednictwem specjalnego panelu można prześledzić, jakiego rodzaju działania podejmują użytkownicy. Czy odwiedzają wyłącznie stronę główną, czy przeglądają także podstrony. Istotna jest także wiadomość na temat średniego czasu, jaki dana osoba przebywa pod danym adresem. Na tej podstawie można śledzić nie tylko ruch, ale także jego jakość i na tej podstawie planować dalsze kroki pod kątem optymalizacji strony.